sara-ti-amo

Alla inlägg den 4 maj 2012

Av Sara - 4 maj 2012 17:41

Hej Hej!!


Idag har jag varit på studiebesök på bygg-programmet, gud va roligt o trevligt det va, men gud va jobbigt vissa grejor va, man tror inte att det är så svårt, men det va det speciellt att tapisera och spackla, det var nog en av dem svårtaste av dem fyra grejona jag gjorde.. Det lättaste va ju såklart att måla, hade typ den ryttmen i mig, kändes som jag hade vissa genor från pappa som är målare, så ja kanske bli en till i släkte som ska bli målare, men får se, får se va det bli, om jag stannar som Elektiriker eller ska byta till idrottslärare till småbarn, eller bli målare, men ja får se, gillar lite det med att vara ute på bygg och sådan, men gillar att umgås och leka av sig med barn och kuna känna att fast man gör bort sig så är det inte så stor roll typ hehe, men ja får se va det bli i slutändan..


Jag började klockan åtta, men kom lite sen för bussen va försenad och sen skulle ja in och byta om i mitt egna omklädningsrum, så kom typ en kvart försenad men men, det gick oki ändå, dem verkade inte sura, mera glada faktiskt hehe.. Så ja började att prova på att sätta väv, det är lite som att tapisera fast detta är lite lättare och så kan man dölja det bättre om man inte följer kanten, men så kan man inte göra med tapetterna.. Ja sen blev det att måla över det jag vävade, jag fick välja vilken färg jag ville så jag bara, blå el röd, hon ena tjejen bara, vilka krav du har hehe, ja jag vet sa ja hehe, men så hittade vi en grönaktig färg så jag bara jaja visste, bara jag får prova så betyder det inte på färgen typ hehe, ja sen va det rast, så följde med en tjej och två killar som gick tredje ring och dem skulle handla så ja, men jag handlade inget för hade min väska inne i lärarrummet och dem hade låst så ja, jaja gjorde inget, sen så träffade jag han killen jag pratat om innan, ja träffade han idag, hände lite grejor nä men jaja skit samma palla inte prata om det hehe,


Ja sen blev det att tapisera, det var sjukt svårt jaja, sen spackal, men den var sjuk jobbigt för min ena hand, gud vilken träningsvärk jag kommer får, men jaja, där var en kille han vissade mycket bättre än dem andra gjorde så ja när han vissat så gick det mycket lättare och då var det roligare...


Ja nä nu har jag skrivit som bara den, det får räcka för idag, jag tänkte lägga upp en lite bild på hur jag såg ut idag efter jag målat, vävat och tapiserat o spacklat med höll på att glömma det hehe nä men det va allt för idag, ha det så bra, kramizzzz!!!ps.kläderna va helt rena när jag tog på dem, detta är efter hehe!!

 

Ovido - Quiz & Flashcards